Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Moduł CIM zamontowany jest na kolumnie kierownicy, pod kołem kierownicy. Na fot. kabina Opla Zafira B.
Moduł CIM (ang. Column Integration Module) występuje na kolumnie kierownicy w Oplach Astra H, Vectra C i Zafira B. W jednej obudowie mieszczą się wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Awarie modułu CIM zdarzały się zarówno w samochodach nowych, jak i 10‑letnich. Serwis Dixi‑Car oferuje nowe moduły CIM z wymianą w przystępnej cenie. Czy warto naprawiać moduł CIM?
Z praktyki naszego serwisu:
Czyli nie zawsze moduł CIM jest do wymiany. Zapraszamy.
Awarie CIM spotykamy przy różnych przebiegach, zarówno w okresie gwarancji fabrycznej, jak i w samochodach 10- czy 15-letnich. Przypomnijmy, że mówimy o Oplach Astra H (prod. 2004-2014), Vectra C (prod. 2002-2008) i Zafira B (prod. 2005-2014).
Moduł CIM po zdemontowaniu z kolumny kierownicy. 1. Włącznik wycieraczek, 2. Stacyjka, 3. Złącze do poduszki powietrznej kierowcy, 4. Włącznik kierunkowskazu.
Zobacz też: Pytania i odpowiedzi - CIM w Astrze III
CIM jest modułem na kolumnie kierownicy, który m.in. zawiera wyłącznik zapłonu oraz wyłącznik kierunkowskazów i wycieraczek. Łączy następujące systemy częściowe (opcje częściowe): blokada rozruchu, zdalne sterowanie na kole kierownicy, antena transpondera, wyłącznik zapłonu, dźwignia kierunkowskazów, dźwignia świateł drogowych / świateł mijania, dźwignia regulacji prędkości (tempomatu), przyciski wyświetlacza informacyjnego, dźwignia wycieraczek, odbiornik zdalnego sterowania kluczyka, czujnik kąta obrotu kierownicy, przycisk sygnału dźwiękowego, przycisk uruchamiania PEPS (bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania pojazdu) i ESCL (elektryczna blokada kierownicy). CIM został skonstruowany, aby zredukować nadmierną liczbę przewodów i ciężar kolumny kierownicy. Sam zespół składa się z następujących elementów składowych:
Zobacz też:
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.