W których modelach SsangYong ma napęd na Przód, a w których na Tył? Gdzie 4x4?

Napęd na tył, SsangYong Rexton w lesie sosnowym

 

Która oś jest napędzana w SsangYongach - przednia czy tylna? Modele Tivoli, Korando, Torres, Musso, Rexton. Dodatkowo prawie zawsze jest opcjonalnie napęd 4x4. Zalety i wady napędu na tył i na przód.

Pół na pół gama modelowa SsangYonga ma napęd na przód i tył. Jak w mało której marce, jest możliwość dopasowania samochodu do preferencji w kwestii napędzanej osi. Jeśli cenisz "radość z jazdy" - rozważ model z napędem na tył. Jeśli użyteczność, łatwe prowadzenie, niskie spalanie - lepszy będzie napęd na przód.

 

 
Na którą oś jest napęd
Napęd 4x4
Tivoli przód tak
Tivoli Grand przód  
Korando przód tak
Torres przód tak
Musso Grand tył tak
Musso tył tak
Rexton tył tak

 

W Musso napęd 4x4 jest w każdej wersji samochodu. Pozostałe modele SsangYonga mają albo napęd tylko na jedną oś, albo dołączany 4x4.

W modelach SsangYonga z napędzaną osią przednią (Tivoli, Korando, Torres) jest zautomatyzowany napęd 4wd (z manualnym "lockiem").

Do modi z napędem na tył (Rexton, Musso) jest oferowany dołączany napęd 4x4 z reduktorem i blokadą tylnego mostu.

 

Zalety i wady napędu na tył

Silnik współcześnie mamy z przodu, a napęd tylny lub przedni oznacza, że zespół napędowy wprawia w ruch koła osi tylnej lub przedniej ;)

Przedni napęd jest jak łóżko-kanapa w jednym - obydwie funkcje spełnia, i tyle. Kierowca może odczuwać szarpanie kierownicy przy ruszaniu ze skręconymi kołami; przeguby napędowe miewają usterki. Napęd na tylną oś można z kolei porównać do dedykowanego podwójnego łóżka z lateksowym materacem i dedykowanej, ergonomicznej sofy z długim siedziskiem.

Napęd na tył w pickupie SsangYong

W ssangyongowych pick-upach mamy napęd na tył, a w Musso dodatkowo zawsze dołączany 4x4.

Napęd na tył jest cięższy. Ma dodatkowo wał napędowy po długości pojazdu, a czasem jeszcze tylny most. Dodatkowe elementy są i wadą, i zaletą. Wadą, bo jeśli samochód ma mało palić, to ciężar i dodatkowe opory toczenia/tarcia w tylnym napędzie zwiększą (nieznacznie) zużycie paliwa. Zaletą, bo samochód jest bliższy rozkładowi masy 50%/50% na osie (skuteczniejsze hamowanie, lepsza sterowność). Przy napędzie na przód, gdzie mechanizm różnicowy i półosie napędowe mamy pod maską, tył bywa za lekki.

Samochód z tylnym napędem może mieć na tylnej osi i zawieszenie wielowahaczowe + sprężyny + półosie napędowe (komfort), jak rónież sztywny tylny most + resory piórowe (obciążalność, możliwości przewozowe). W przypadku SsangYonga Musso Grand, dostępne są obydwa typy tylnej osi - do wyboru przez klienta.

Poślizgi i utraty kontroli przy tylnym napędzie. Wada i zaleta. Rzecz odczuwalna w przypadku mocnych silników. Jednak to samochody wyścigowe często wykorzystują napęd na tył. Dla bezpieczeństwa podłużnie umieszczony silnik (typowe przy napędzie tylnym, a prawie niespotykane przy przednim) umożliwia korzystne ukształtowanie przedniej strefy zgniotu.

Jak wychodzić z poślizgu z tylnym napędem (zima)?

Na śniegu, lodzie napęd na tylną oś może przyspieszyć uślizg kół. Daje jednak kierowcy pole do działania. Co ten powinien zrobić? Gdy czujemy, że tylna oś ucieka, początkowo kontrujemy kierownicą (przy uślizgu w prawo skręca się kołami w prawo, a przy uślizgu w lewo - kierownicą również w lewo). Jeżeli to za mało - bo nawierzchnia oblodzona, warto lekko odjąć gazu. Przy niższej prędkości prawie zawsze ustabilizujemy tor jazdy auta. Nieraz pomocne może być również dodanie gazu - gdy poślizg wynikł z raptownego zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia w zakręcie.

 

Zalety i wady napędu na przód

Przy napędzanej osi przedniej ze skrzyni biegów wychodzą półosie do kół przednich i to wszystko. Oszczędność na masie, oporach toczenia, miejscu w samochodzie. Brak tu tunelu centralnego (jest w szczątkowej formie dla usztywnienia karoserii i poprowadzenia niektórych przewodów), a bagażnik może mieć podłogę niżej. Natomiast 60% masy samochodu jest z przodu. Trochę jakby jechać rowerem z obciążoną bagażem kierownicą i przednim widelcem, za to z pustym bagażnikiem.

Po stronie zalet: mniejszy silnik i skrzynia biegów, co prowadzi do oszczędności na wadze, spalaniu, cenie zakupu samochodu. Napęd na przód jest częściej stosowany w małych i średnich samochodach, a nie w autach sportowych. Radość z jazdy: większa - jeśli traktujemy samochód jako użyteczny środek transportu, rodzinny prom; mniejsza - jeśli samochód ma być hobby, miejscem relaksu, przeżyć. System bezpieczeństwa Traction Control występuje i przy napędzie przednim, i tylnym.

Dzięki kompaktowym wymiarom i poprzecznemu umieszczeniu zespołu silnik+skrzynia możliwe jest uzyskanie większej przestrzeni dla pasażerów i większego bagażnika w porównaniu z klasycznym układem napędowym na tył. Krótsza część przednia to też większy rozstaw osi pojazdu bez zwiększania całkowitej długości karoserii - rośnie komfort jazdy.

 

Który napęd jest lepszy dla kierowcy?

Wybór zależy od celu, do którego zamierzasz wykorzystywać auto. Jeśli potrzebujesz ekonomicznego i wydajnego samochodu do codziennej jazdy po mieście, polecamy samochód z napędem na oś przednią. Jeżeli jeździsz w trasy i potrzebujesz mocniejszego pojazdu, dającego satysfakcję, lepszym rozwiązaniem może być samochód z napędem na tylne koła.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Crystal 1.5 163KM MT6

SsangYong Tivoli Crystal 1.5 163KM MT6

benzyna, skrzynia manualna, kolor Dandy Blue, '2023

Cena 90 890  zł

Rata od  918 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Cena 92 400  zł

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 131 390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 131 390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 131 390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 131 390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

SsangYong Korando 1.5 163KM AT6 Quartz

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 139 890  zł

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 139 900  zł

Rata od  1413 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2023

Cena 145 800  zł

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2023

Cena 145 800  zł

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2x4

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2x4

benzyna, skrzynia manualna, kolor Dandy Blue, '2023

Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 145 800  zł

Rata od  1473 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

Cena 164 900  zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

Cena 164 900  zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 167 800  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena 167 800  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 170 800  zł

Rata od  1725 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Gwarancja 10 Lat + Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 186 300  zł

Rata od  1882 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4

Diesel, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Indian Red, '2023

Cena 187 735  zł

Rata od  1896 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Marble Grey, '2023

Cena 187 900  zł

Rata od  1901 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor White Pearl, '2023

Cena 190 900  zł

Rata od  1933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Wild AT6 2x4 1.5 163KM

SsangYong Torres Wild AT6 2x4 1.5 163KM

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

Cena 196 800  zł

Zobacz

SsangYong Musso Grand Adventure Plus 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure Plus 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Sand Beige, '2023

Cena 199 500  zł

Zobacz

SsangYong Musso Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Cena 235 704  zł

Rata od  2381 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Zobacz też:

Nowe samochody SsangYong z napędem 4wd

Używane SsangYongi

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!

Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż rocznika 2023 SsangYong