Opel Astra II - problemy z uruchamianiem silnika, nierówna praca

 

 


Doradca serwisu Opel

Masz pytanie techniczne nt. swojego Opla?

Przejrzyj pytania zadane naszemu serwisowi.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj własne pytanie! Formularz
Na pytania odpowiadają Doradcy Serwisu Opel Dixi‑Car.

Przeczytaj zasady udzielania odpowiedzi przez serwis.

 

Pytania nt. innych modeli Opla

 

 

Czy w ogóle, i po jakim czasie w astrze g z silnikiem z14xep wykasują się błedy zapisane w ecu? Pojawił się jednorazowy błąd P0300 / 01 po zamarznięciu wtryskiwacza LPG.

Błąd niewystępujący, ale zapisany w pamięci należy wykasować w czasie np. wizyty na przeglądzie okresowym – gdzie komputer jest podłączany jako 1 z czynności obsługowych, sam nie zniknie…

 

 

Czy mozna zaktualizować lub wgrać nowy soft sterownika silnika do opla astry 2, 1999 rok 1.4 16v kod silnika x14xe. jak tak to jaki koszt...

W przypadku występowania nowszego Softu – odczyt wersji, błędów i wgranie nowszego – 180 zl brutto. Przy okazji wykonujemy bezpłatną Kontrolę Wzrokową pojazdu.

Formularz - umów się na serwis

 

 

chciałem się dowiedzieć jakie są nominalne/prawidłowe obroty na biegu jałowym dla silnika Z18XE, tzn. z jakimi obrotami te silniki wyjeżdżały z fabryki? 800 rpm, 850 rpm? Moja auto to astra g, 1.8, 5d, 2001).

  Z18XE1 Z18XE, Z18XEL
Prędkość obrotowa biegu jałowego obr./min. (skrzynie biegów manualne i automatyczne) 700 - 930 710-930
Maksymalna prędkość obrotowa 6500 6400

Jak czytać oznaczenia silników Opel

 

 

Opel Astra G 1.7 DTL 1999r. Nie mogę wejść w opel tech'u do bloki pomiarowe tak samo w abcomie podobno jest blokada sterownika silnika jak ją sciągnąć.Błędy idzie kasować normalnie

W czasie pracy serwisowej wykorzystujemy urządzenie Tech-2, która nie posiada blokad i umożliwia wejście do wyswietlanych parametrów. Nie znamy urządzeń zamiennych, zastępczych więc nie potrafimy odpowiedzieć, co jest z pana urzadzeniem nie tak - o blokadach nie słyszeliśmy poza taką, że w czasie programowania różnego rodzaju należy użyć kodu immobilizera.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

Astra II rok 2003, silnik 1.4 16V, przebieg 154 tyś - autentyczny, pali się kontrolka check engine. Podczas jazdy silnik zaczął przerywać zapaliła się kontrolka check. Co dziwne podczas dodania gazu kontrolka migała a jak zdjąłem nogę z gazu to świeciła cały czas. Po zdiagnozowaniu wystąpił błąd 0301 zapłon na 1 cylindrze. Błąd skasowany, wymieniłem świece a po 2 tygodniach powtórka z rozrywki. A Auto wczesniej służyło w Policji.

Błąd typowy na wypadanie zapłonu, jeśli nie pomogły świece zapłonowe, proponuję sprawdzić cewkę zapłonową, często to one sa przyczyna opisanej przez Pana usterki. Kto użytkował auto w przeszłości nie ma tu chyba znaczenia. W 1`wszym etapie zapraszamy na weryfiukację i podłączenie komputerowe w celu precyzyjnego okreslenia charakteru problemu.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

Układ zapłonowy, cewki w sklepie Dixi-Car

 

 

Witam. Posiadam Opla Astrę G rocznik 2006 silnik 1,4 Twinport. Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu silnika obroty delikatnie falują, tzn. wyczuwalne jest delikatne szarpanie, widać też delikatnie przygasanie świateł. Silnik pracuje tak samo na gazie i na benzynie. Przy nagrzanym silniku obiawy są takie same. Przebieg wg. licznika 160 000 na gazie przejechane jakieś 20 000.

Auto w pierwszej kolejności zalecam podłączyc pod tester diagnostyczny Tech-2 w celu odczytania kodów usterek i analizy pracy parametrów osprzętu. Równolegle sprawdzilibyśmy świece zapłonowe (na gazie co 15.000 km zalecana wymiana). Zaparszamy do naszego Aso w Raszynie/Radomiu.

Świece żarowe i przekaźniki świec w sklepie Dixi-Car

 

 

Witam. Mam problem z moja Astra II 1,7 dti, mianowicie przy dłużeszej jezdzie z raczej stala prędkościa 120km zapala sie kontrolka silnika, co moze byc przyczyna ? Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika problem znika, zauwazylem niewielki wzrost zuzycia paliwa. Czy to moze byc np. zawor EGR ?

Aby odnieść się do problemu, należy w 1`wszym etapie podłaczyć komputer diagnostyczny celem odczytania kodów usterek i odczytania pracy opsrzętu. Bez badania, cięzko się odnieść i stawiać na tzw. chybił-trafił co jest powodem, nie zalecamy także kupna żadnych części przed weryfikacją.

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Czy prawdą jest że silnik 1.2/63kW trzeba wkręcać na wysokie obroty (ponad 3000 na jedynce,dwójce)? Silnik mojego auta przy 2000-2500 obr na dwójce w ogóle nie ciągnie, a jeśli już to sprawia wrażenie mułowatego, jakby ze spóźnionym zapłonem. Serwis usterek nie stwierdził "widocznie ten typ tak ma". Czasami auto moc odzyskuje i wyrywa do przodu. Spaliny OK, błędów ECU brak, parametry ECU podobno w normie, software nowy wgrany, Check się nie zapala, podejrzewam jakiś element wykonawczy? Rozrząd? Proszę o pomoc, bo nie chce mi się wierzyć że fabrycznie to tak działa. Auto na gwarancji, roczne, przebieg 6000 km. Pozdrawiam.

Silnik 1,2 jest elastyczną jednostką, która w róznych zakresach obrotów powinna dawać zadowalające przyspieszenie. Serwis i producent zaleca zmianę biegu na kolejny w zakresie 3000-3500 obr/min. Jelsi nie ma kodów błedów, parametry pracy są poprawne, może warto poddać pod lupe pracę układu sprzęgła. Do problemu możemy odnieść się lepiej mając auto na miejscu w naszym ASO. Zacząć należy w 1`wszym etapie mimo wszystko od podłączenia testera diagnostycznego Tech-2 i odczytaniu pracy modułów i osprzętu.

 

 

Witam, Posiadam astrę G z 99r z silnikiem 1,8 85 kW. Problem polega na tym, że auto po odpaleniu wskakuje na około 2000obr/min i spada a w trakcie jazdy podczas zmiany biegów ( gdy wciska się sprzęgło) podnosi obroty. Wymieniona była przepustnica, EGR i dalej świeci check engine a sonda pokazuje za bogatą mieszankę ale silnik był sprawdzany pod kątem szczelności i jest szczelny, żaden mechanik nie potrafił powiedzieć co się dzieje?

Z opisanych objawów przez Pana nie ma jednoznacznej oceny usterki. Na pewno trzeba wykonac diagnostykę komp.w celu ustalenia kodów usterek i parametrów pracy silnika. Jestem pewien że nasi mechanicy są wstanie Panu pomóc ale konieczna będzie wizyta w serwisie .Ciężko jest również określić koszt oraz czas naprawy.Możemy się umówić że wstępnie wykonamy diagnostykę w cenie 150zł. Proszę o ew. kontakt w celu umówienia wizyty serwisowej. Terminy już od 23.09.
Podana cena aktualna 20.09.2011

Diagnostyka Tech 2 / MDI w serwisie Dixi-Car

 

 

Witam, Opel Astra Kombi G 2002 d
Super samochód, jednak pewnego dnia podczas jazdy zapaliła się kontrolka ,,kluczyk''. Mam pyt. czy zawsze oznacza to awarię? jak to rozumieć?? Proszę o podpowiedź.

Kontrolka oznacza, że któryś z parametrów osprzetu wspópracującego (czujnik, zawór, przerwa w instalacji itd....) jest poza zakresem zadanym jako optimum. Może to być chwilowe, ale mogło się także coś popsuć na stałe. 1`wszym etapem naprawy/diagnostyki byłoby podłaczenie kompuetra i odczytanie kodu błędu - przyczy pojawienia się kontrolki. Wtedy poznamy problem i ocenimy czy była to chwilowa "niedyspozycja" czy coś poważniejszego. W naszej stacji kosztuje to 150 zl brutto.
Najblizszy termin: 17.08.2011 - godz. 15.30 lub inne - prosimy o wczesniejszy telefon bądź email.

 

Opel Astra II G 1,6 benzyna 2003r. 120 tyś.km przy ruszaniu na zimnym silniku samochód szarpie,po rozgrzaniu silnika przestaje za to traci moc.Wyprzedzanie innego samochodu jest nie możliwe. Trzy tygodnie temu wymieniałem cały rozrząd. Dziękuję za odpowiedź (27.07.2011)

Pierwszym etapem naprawy byłoby badanie testerem diagnostycznym Tech-2, aby odczytać kody błędów i się do nich odnieść (150zl brutto), bez tego cięzko postawić trafną diagnozę. Czy wymiana rozrządu miała wpływ na obecną usterkę, jeśli dobrze są ustawione czasy rozrządowe, części wykorzystane są dobrej jakości i trwałości - nie powinno być z tego powodu kłopotów.
Przy tych objawach, do spr. w pierwszej kolejności są: świece zapłonowe, cewka zapłonowa, zawór recyrkulacji spalin, sprawność przepustnicy, sterownika silnika. Auto jest w trybie serwisowym - stąd brak mocy i kłopoty z wyprzedzaniem.

Diagnostyka komputera samochodu w serwisie Dixi


 

Mam problem z silnikiem z17dth któregoś dnia zaczoł ciężko odpalać na ciepłym silniku. O ile na zimnym pali od przysłowiowego strzała to na ciepłym za 4tym piątym razem. Kontrolka check engine nie miga wiec sądze ze błedów nie ma Dodatkowo pocą się uszczenienia górne wtryskiwaczy( te przykrecane na 2 śruby )czy da się je wymienić bez wyjmowania wtryskiwaczy??

Auto, z usterką bez kontrolki wymaga spr. przez technika na miejscu, pod względem parametrów, kodów usterke, możliwe, ze zapowietrza się ukl. paliwowy - należy spr. jego szczelność. Spr. również sterownik silnika, czy może nie doszło do jego awarii.
Uszczelki wtryskiwaczy można wymienić bez wyciągania z gniazd, wystarczy odpiąc wtyczki zasilające i przelewy.

Sklep Dixi-Car: wtryskiwacze i uszczelki wtryskiwaczy Opel

 

Witam. Sprawa dotyczy astry 2 1.7 DTI 2001r. Po odpaleniu wyświetla się auto z kluczykiem i świeci się przez około 3-4 km. Następnie gaśnie. Dopóki auto jest ciepłe po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok, to znaczy nic się nie świeci.

Odnieść się do sytuacji możemy tylko po podłączeniu testera diagnostycznego (150 zl brutto) i odczytania kodu błędu. Wtedy jest możliwa weryfikacja i ew. naprawa. Stawiam, że świeca żarowa jest uszkodzona, ale to przypuszczenie.


Astra G, 2001 r., kombi, 1.6 8v, 84KM, 204 tys. km przebiegu. Przy prędkości niecałe 100km/h silnik zaczął przerywać, po chwili zapaliła się (migając) kontrolka emisji spalin, zatrzymałem samochód, zgasiłem silnik, po uruchomieniu kontrolka świeci na stałe, silnik nadal przerywa. Sprawdziłem olej (po przejechaniu ok 2000 km) zużył cały! Na bagnecie sucho, nie dymi, samochód jeździ jakby "przyduszony". Brak wycieków z silnika. Już raz miałem podobną sytuację, test komputera pokazał problem z cewką, po jego wykasowaniu problem zniknął aż do teraz. Martwi mnie ta powtarzalność. Jaka może być przyczyna? Czy jest możliwy wyciek oleju do układu wydechowego, co powoduje katalizatora?

Proponuję diagnostykę komputerową urządzeniem Tech-2, aby odczytać kody błędów i odnieść się do sytuacji - szczególnie, że to drugi raz - koszt 150 zl brutto takiego sprawdzenia. Na pewno trzeba równolegle zajrzeć do kilku podzespołów: świec zapłonowych, modułu DIS (cewki), sprawdzić zawór recyrkulacji spalin, na co serdecznie zapraszam - mamy wolne terminy!

 

Posiadam Astrę II 1.7 DTI. Wczoraj autko nie chciało mi odpalić tzn. rozrusznik kręcił aż nagle usłyszałem jakby trzy tyrknięcia, wyjąłem kluczyk ze stacyjki i ponownie próbuję odpalić auto i rozrusznik już nie kręci tylko tyknie i tak jakby go coś trzymało. Teraz był u mnie pewnien mechanik odkręcił korek oleju kazał dać auto na 4 bieg i popchnoł je do przodu i do tyłu, w tym czasie było słychać takie tyrkanie. Stwierdził, że chyba rozrząd przeskoczył bo pasek kręci, a tłoki się nie ruszają. Jaka jest wasza opinia: czy to rozrząd, czy może coś z rozrusznikiem. Jeżeli to rozrząd, to co się mogło przez to stać i jakie są ewentualne tego koszta?

Jeśli auto nie kreci, faktycznie może być problem z rozrusznikiem (może czuć zapach spalenizny?), ale również rozrząd mógł się przestawić. Trzeba zdjąć obudowę i sprawdzić na znakach ustawczych. Nie możemy postawić pewnej diagnozy bez auta w naszym warsztatcie. Może jest szansa go holować do naszego serwisu w Raszynie, wtedy będziemy w stanie pomóc?

 

W mojej Astrze 1.7 DTI z 2001 r. po przekroczeniu prędkości 120 km/h zapala się kontrolka auta z kluczem. Pojechałem na komputer i poradzono mi wymienić przepływomierz, co też zrobiłem i dobrze było przez około 2 miesiące. Potem problem powrócił. Czy to na pewno wina przepływomierza? Drugie pytanie dotyczy spalania. Czy to możliwe aby po przejechaniu 250 km auto spaliło prawie pół zbiornika? Chyba, że paliwo gdzieś się dostaje do silnika. Jaka może być przyczyna tak wysokiego spalania?

Należy wykonac dponowną diagnostykę w celu odczytania błędu i odniesienia się do sytuacji. Jeśli po wymianie "przepływki" 2 miesiące auto jeździło bez zarzutu, domniemuję, że wymiana była zasadna, a teraz błąd może dotyczyć innego problemu. Ale jest to do weryfikacji, może mieć to związek z większym zużyciem paliwa, bowiem auto działa w trybie awaryjnym. Proszę o nr VIN - sprawdzę, czy nie ma kampanii serwisowych na auto.

Witam, to jest mój numer VIN: W0L0TGF351XXXXXXX.

Potwierdzam, jest u Pana do sprawdzenia rama zawieszenia i ewentualnie bezpłatna naprawa. Proszę się umówić na sprawdzenie w jednym z naszych serwisów - kontakty.

 

Witam, sprawa astry 99r. 2.0 DTI (Y20DTH).
Wszystko zaczęło się od problemu z EGR. Podczas jazdy wyskoczył błąd P0400 i brak mocy, wyczyściłem kolektor i zmieniłem EGRa na nowy. Przy okazji zmieniłem filtr paliwa plus uszczelnienie dekla filtra paliwa oraz wężyki przelewowe. Ale pomogło na tyle, że błąd się nie wczytuje auto jeździ, ale nie ma pełnej mocy jaką miało przed usterką. Zauważyłem że pojawił się olej w elektrozaworach - wymieniłem vacupompe oraz uszczelkę na drugą sprawną i też nic nie dało... Był w miedzyczasie jeszcze problem z odpalaniem - auto po kilku godzinach ciężko było odpalić, wymieniona została pompa wtryskowa, pomogło tylko tyle, że pali od strzału ale mocy dalej nie ma. Co dalej zrobić? Serwis twierdzi, że parametry są OK i na ich oko jest OK, a ja dam sobie rękę uciąć że auto jeździło dużo lepiej?

Przypadek faktycznie trudniejszy, tyle zmian nieprzynoszących pożądanych efektów - pytanie czy były one zasadne. Wydaje się zatem, ze bez weryfikacji serwisu nie powiemy jednoznacznie, co jest przyczyną usterki zgłaszanej przez klienta. Przypadki tego typu rozliczane są z wkładu pracy i czasu poświęconego przez diagnostę na lokalizację problemu - może to być 200 zł za podłączenie i drobną naprawę, a może być także powyżej 1000 zł w skomplikowanych sytuacjach.
Dziwi mnie fakt, ze parametry pracy są OK., nie ma kontrolek serwisowych.

 

 

 

 

 

 

Pytania wg modelu

Omega

Frontera

 

 

 

Zadaj swoje pytanie techniczne!

Pytanie
nr VIN samochodu (nr nadwozia)
O VIN pytamy, bo sprawdzamy, czy dany samochód podlega bezpłatnej kampanii technicznej producenta, a jeśli podlega to informujemy o tym pytającego. Ponadto czasem bez VINu nie sposób odpowiedzieć na zadane pytanie...
imię i nazwisko*
telefon kontaktowy
e-mail*
miejscowość*
Ile jest 2 dodać 2 ? *
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

* pola obowiązkowe

 
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przekazania mi informacji o ofercie Opla, Mitsubishi przez Dixi-Car SA zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z 29.08.1997. Podanie danych jest dobrowolne, każdemu przysługuje prawo wglądu do nich i ich poprawiania. Firma Dixi-Car SA zobowiązuje się chronić udostępnione jej dane osobowe i wykorzystywać je tylko do własnych celów.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od Dixi-Car SA zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny.

 

 

 



 

 


Podziel się:

Przejdź na górę strony Powrót do góry

Panel sterowania klimatyzacją Opel
Odgrzybianie, napełnianie klimatyzacji

Zobacz ceny
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Serwis klimatyzacji
Serwis klimatyzacji

oferta serwisu klimatyzacji
Sprawdzenie samochodu używanego przed zakupem
Sprawdzenie samochodu używanego przed zakupem

o usłudze sprawdzenia
Program AutoOdnowa - naprawy rozrządu, amortyzatorów i inne dla starszych modeli
Wymiana rozrządu

Ceny wymiany rozrządu
Instalacje gazowe LPG
Instalacje gazowe do Opla

o instalacjach LPG
Usługi blacharsko-lakiernicze
Usługi blacharsko-lakiernicze

Serwisu blacharski
Pomiar tarczy hamulcowej suwmiarką
Czy Twój Opel podlega kampanii serwisowej producenta?

Sprawdź wpisując VIN!
Dziękuję, że jesteś na naszej stronie. Zadaj pytanie, odpowiemy!